Nedelja, 2 Novembra, 2025

Dr Savić: Strožiji uslovi za dobijanje lekarskog uverenja će povećati bezbednost u saobraćaju

Predsednik Sindikata zaposlenih u zdravstvu i socijalnoj zaštiti Srbije, doktor Zoran Savić, izjavio je da je zakonodavac taj koji propisuje uslove koje mora da ispuni neko da bi dobio lekarsko uverenje, neophodno za vozačku dozvolu, a da će, ukoliko ti uslovi budu strožiji, “to svakako povećati bezbednost u saobraćaju”.

Povodom izjave ministra policije da je 70-godišnji vozač autoprevoznika “Sirmium bus”, koji je izazvao saobraćajnu nesreću kod Sremske Mitrovice u kojoj je poginulo troje, a povređeno 80 ljudi, imao produženo lekarsko uverenje na neograničeno vreme, Savić
smatra da u tome nema ničeg nelegalnog i da nije važno koliko neko ima godina, nego kakvo je njegovo psiho-fizičko stanje.

“Mislim da ovde ništa nije nelegalno, s obzirom na to da postoji Pravilnik o bližim zdravstvenim uslovima koje moraju da ispunjavaju vozači određenih kategorija, na osnovu koga određena lekarska komisija donosi zaključak o psiho-fizičkom stanju kandidata za produženje vozačke dozvole”.

Savić je, tokom uključenja na jednoj televiziji, postavio retoričko pitanje “da li je kandidat ili neko sa 79 godina sposoban da obavlja funkciju predsednika, a gospodin Donald Tramp obavlja funkciju predsednika Sjedinjenih Američkih Država i odlučuje o milionima života”?.

“Mislim da nije važno koliko neko ima godina, već kakvo je njegovo psiho-fizičko stanje, što će određena lekarska komisija proceniti”, kazao je Savić.

Prema njegovom mišljenju, komisija koja je izdala uverenje je verovatno vodila računa o stanju tog vozača, s obzirom na to da je izdala uverenje bez ograničenja, što znači da je ograničeno na tri godine, u skladu sa zakonom, jer ne može da traje duže za vozače profesionalce.

To znači da nakon tog perioda bi morao da se uradi novi pregled i da se utvrdi da li ta osoba i dalje ispunjava uslove da se bavi tim poslom, dodao je Savić.

On je podsetio da se, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja, vozačka dozvola izdaje na 10 godina, a starijima od 65 godina na pet godina. Može biti i kraće, u skladu sa procenom lekarske komisije o psihofizičkom stanju.

“Pravilnikom koji moraju da ispunjavaju vozači određenih kategorija, a koji donosi ministar zdravlja, tačno je propisano koje sve uslove moraju da ispunjavaju kandidati da bi dobili lekarsko uverenje za nastavak vozačkog staža. Znači, neophodan je pregled oftalmologa, psihologa, neuropsihijatra i drugih specijalnosti, a konačnu odluku donosi specijalsta medicine rada na osnovu mišljenja svojih kolega”.

Na pitanje da li je važno koliko vozač ima godina, Savić potvrđuje da jeste, ali dodaje da je najvažnije kakvo je njegovo psihofizičko stanje.

A, razlog tome zašto se stariji vozači, i to najčešće iz drugih zemalja, sve češće nalaze na srpskim putevima, Savić objašnjava nedostatkom mlađih vozača, koji su, verovatno, otišli u inostranstvo zbog većih plata.

Pregledi starijih vozača, prema rečima Savića, mogu da budu detaljniji i češći, ali to mora da bude propisano Zakonom, odnosno njegovim izmenama.

“Mislim da bi bilo uputno da se smanji gornja starosna granica za vozače profesionalce, bez obzira na psihofizičko stanje. Svakako da brzina reakcije nekog sa 70 godina nije adekvatna onome šta može da uradi neko sa 25 ili 50 godina”, zaključio je dr Savić.

Povezani članci

Najnoviji članci