Evropska godina veština, koja se završava maja iduće godine, ima za cilj da pomogne ljudima da se prekvalifikuju i steknu adekvatne veštine, posebno digitalne i veštine zelene tehnologije. Ovim putem ljudi će steći adekvatne veštine za kvalitetne poslove, dok će kompanije, kao i mala i srednja preduzeća, dobiti podršku kroz postojeće i nove inicijative i finansijske mogućnosti EU. Trenutno više od tri četvrtine kompanija u EU kažu da im je teško da pronađu radnike koji imaju veštine potrebne za određeni posao, dok samo 37% odraslih redovno ide na obuku. Prema Indeksu digitalne ekonomije i društva, 4 od 10 odraslih i svaka treća osoba koja radi u Evropi, nema osnovne digitalne veštine. Žene nisu dovoljno zastupljene u tehnološkim profesijama, gde je od pet specijalista za informatičku tehnologiju samo jedna žena i od troje diplomaca u nauci, tehnologiji i matematici takođe jedna žena. U cilju poboljšanja nivoa veština na nivou EU još 2021. uvedeni su individualni nalozi za učenje (ILA) i mikrokredencijali. Indivudalni nalog za učenje je lična virtuelna karta veština, uspostavljena od strane nacionalnih vlasti za svaku radno sposobnu osobu. Ovo uključuje zaposlene, samo-zaposlene, radnike na atipičnim poslovima, kao i nezaposlene. Kao deo predloga, nacionalne vlasti će obezbediti adekvatnu godišnju ponudu pojedinačnih obuka za ove naloge, sa većim brojem za one kojima je obuka najpotrebnija. Ovo će ljudima omogućiti da iskoriste dužu ili skuplju obuku ili da unaprede svoje veštine kako bi odgovorili na potrebe za veštinama na tržištu rada. Mikrokredencijali potvrđuju ishod učenja nakon zavšenog kratkog kursa ili obuke. Oni nude fleksibilan raspored i adekvatan materijal kako bi ljudima pomogli da razviju znanje, veštine i sposobnosti koje su im potrebne za lični i profesionalni razvoj. Cilj Evropske komisije je da se uspostavi evropska definicija mikrokredencijala, daju zajednički standardi i poboljša prekogranično priznavanje. Mikrokredencijali mogu da podrže ciljanu, fleksibilnu prekvalifikaciju i dokvalifikaciju kako bi se zadovoljile potrebe društva i tržišta rada. Oni se mogu koristiti kao mera podrške za aktivaciju i inkluziju na tržištu rada: za svakoga su, bez obzira na godine, zaposlenost ili nivo obrazovanja. Ove inicijative su osmišljene kako bi ljudima omogućile da steknu nove ili dodatne veštine na način koji je inkluzivan i po njihovoj meri. Evropski pristup mikrokredencijalima je ključno dostignuće za Evropski prostor obrazovanja do 2025. (European Education Area).